Kodėl ne visoms įmonėms pavyksta suformuoti sėkmingas darbuotojų ugdymo programas?
Rinkoje nėra vieno paprasto atsakymo, kaip sukurti tobulą darbuotojų ugdymo programą, tačiau pastebime kelis pasikartojančius elementus, kurie egzistuoja įmonėse, kuriose yra vykdomos sėkmingos mokymų programos. Žemiau pateikiame 9 praktikas, kurias galite išbandyti ir įdiegti savo įmonėje.
1. Kvalifikuotas ir efektyvus mokymų valdymas
Kokybiška ugdymo programa prasideda nuo programos vadovo. Kai kuriose organizacijose šis asmuo gali būti mokymų ir plėtros vadovas, personalo specialistas, mokymų koordinatorius… yra daug galimų pasirinkimų. Nepriklausomai nuo užimamų pareigų pavadinimo, įmonės mokymų vadovas yra atsakingas už visų mokymo iniciatyvų įmonėje planavimą, organizavimą ir vykdymą. Apie elementus, užtikrinančius veiksmingos mokymų programos ir iniciatyvos sudarymą, esame kalbėję viename iš blog‘o įrašų, jį galite rasti čia: „Kaip suformuoti veiksmingą mokymų programą įmonės darbuotojams?“
Idealiu atveju, įmonės mokymo programos vadovas turėtų skirti daug dėmesio darbuotojų įgūdžių tobulinimui, siekti padėti jiems išnaudoti turimą potencialą. Be to, šis asmuo turėtų vykdyti mokymų programų vidaus rinkodarą, nuolatos tobulinti savo kompetencijas, ugdyti problemų sprendimo, verslo išmanymo ir vadovavimo įgūdžius.
2. Mokymosi poreikių vertinimai visoje įmonėje
„Mokymų poreikis“ yra atotrūkis tarp dabartinių ir reikalingų, norimų pasiekti rezultatų. Mokymų vadovas turi suprasti įmonės praeitį, dabartį ir ateities kryptis, kad galėtų teisingai nustatyti mokymų poreikį: kas turi būti mokoma kursų metu, kokie įgūdžiai ir temos yra reikalingi.
Poreikių vertinimas gali būti įgyvendintas atliekant tyrimus, pokalbius ar vidines apklausas. Rekomenduojame perskaityti mūsų ankstesnį blog‘o įrašą „Darbuotojų mokymo poreikių nustatymas”, jame pateikiame vertingos informacijos apie tai, kaip įvertinti mokymų poreikius įmonėje.
3. Mokymų derinimas su įmonės tikslais
Mokymų poreikiai turi būti suderinti su organizacinėmis iniciatyvomis. Mokymų vadovas turėtų atsižvelgti į įmonės problemas ir siekiamus tikslus ir, remiantis jais, sudaryti mokymo programą. Susieję mokymus su organizacijos strategija, galėsite kryptingai judėti tikslų įgyvendinimo link, nesunkiai atpažinti ir įsivertinti išsikeltų rodiklių sėkmingumą. Taip pat, vadovaujantis sudarytu modeliu, darbuotojai bus labiau linkę įsitraukti į mokymus, juos palaikys komandų vadovai.
4. Rodiklių stebėjimas ir vertinimas
Mokymų rezultatus gali būti sunku įvertinti kiekybiškai ir kokybiškai, tačiau kai yra nustatyti poreikiai, suderinti su įmonės tikslais, mokymų įvertinimas tampa lengviau įgyvendinamas.
Formuojant rodiklius reikėtų įsitikinti, kad jie apžvelgia visą situaciją, įskaitant kiekį, kokybę, laiką, sąnaudas ir efektyvumą. Jei norėsite atlikti palyginamąją analizę, skirtą įvertinti atliktą pažangą, reikės užtikrinti, kad mokymų duomenys ir ataskaitos yra lengvai prieinamos, kad būtų kaupiama reikiama informacija. Taip pat, suplanuokite tarpinius vertinimo etapus, kad galėtumėte reguliariai stebėti, analizuoti ir peržiūrėti pažangą siekiant tikslų. Tai leis greitai reaguoti į pokyčius ir, esant poreikiui, pakeisti mokymų strategiją.
5. Vadovai, pasisakantys už mokymų skatinimą
Vienas iš sėkmingos ugdymo programos aspektų – vadovų parama. Ji padidina programos svarbą, užtikrina atskaitomybę, padeda nustatyti tinkamus lūkesčius ir atlikti įgyvendinimą. Dažnai aukštesnio lygio vadovai nori žinoti kaip ugdymo planai gali paveikti įmonės rezultatus, todėl būkite pasirengę pristatyti ir argumentuoti savo idėjas, sukurtą formalizuotą ugdymo planą.
6. Šiuolaikinis ir aktualus mokymų turinys
Aktualaus mokymų turinio teikimas yra svarbus elementas, siekiant užtikrinti, kad mokymų dalyviai būtų įsitraukę ir norėtų mokytis. Šiuolaikinis žmogus yra apkrautas atsakomybėmis, darbais, turi mažai laiko, todėl labai svarbu turinį, atitinkantį darbuotojo poreikius, pateikti tikslingai ir optimaliu būdu. Mokymų turinys, kurį pristatote darbuotojams, turėtų padėti atlikti kasdienes pareigas efektyviau, praplėsti jų žinias ir suteikti įgūdžių, kuriuos būtų galima pritaikyti nedelsiant.
7. Kūrybinės idėjos mokymų iniciatyvoms
Bėgant metams pastebėjome, kad programos, turinčios tam tikrą kūrybinį kabliuką, laikomos vertingesnėmis ir efektyvesnėmis. Kūrybiškumas gali pasireikšti ugdymo programai suteikiant pavadinimą (pvz. x įmonės universitetas), logotipais ar talismanu – tai suteikia linksmumo ir pažinimo, kai programa tęsiasi. Kiti kūrybiniai triukai gali apimti sezonines temas ir konkursus, žaidybinimo elementų įtraukimą. Su žaidybinimo metodu, elementais ir jo teikiama nauda galite susipažinti perskaitę mūsų ankstesnį blog‘o įrašą: „Žaidybinimas – metodas, galintis pagerinti mokymosi kokybę”.
8. Nuosekli ir nuolatinė mokymų rinkodara
Rinkodaros strategijos turėjimas yra neatsiejama ugdymo programos įgyvendinimo dalis. Sėkmingas rinkodaros planas apima ne tik pradinę informacijos paleidimo veiklą, bet ir nuolatines pastangas komunikuoti su kolegomis visos programos metu.
Darbuotojams komunikuojamas pranešimas turi apimti ne tik mokymų apžvalgą ir aiškiai apibrėžtus lūkesčius, bet ir parodyti, kodėl mokymų programa yra naudinga. Jūsų tikslas – naudoti rinkodaros taktikas, kurios padidintų įsitraukimą į ugdymo programą. Darbuotojų ugdymo plano žemėlapis (jei planas yra tęstinis, kelių lygių) taip pat galėtų suteikti tam tikrą struktūrą ir aiškumą apie galimas perspektyvas ir kas seka po kiekvieno etapo.
9. Gautų žinių taikymas ir stiprinimas
Dauguma organizacijų išleidžia dideles sumas darbuotojų mokymams ir tik vėliau sužino, kad dalis darbuotojų netaiko naujų koncepcijų ir įgytų įgūdžių. Mokymų stiprinimas yra esminė dalis užtikrinant, kad įgyti įgūdžiai būtų taikomi darbe, nes negavę galimybės prisiminti, užtvirtinti, darbuotojai pamirš beveik visą mokymų medžiagą greičiau nei per savaitę.
Turite klausimų? Susisiekite su mokymų centro vadove Aiste Kirjazovaite, el. paštu: mokymai@infoera.lt arba tel.: +370 699 05000
Susisiekti