Žaidybinimas – metodas, galintis pagerinti mokymosi kokybę

Mokymai Aistė Kirjazovaitė
15 kov 2023

Žaidybinimas šiuo metu yra viena didžiausių švietimo tendencijų. Į žaidimą panašių metodų panaudojimas skatinant darbuotojus mokytis pasirodė itin veiksmingas, todėl dabar jis yra plačiai naudojamas švietime. Šiame blog‘o įraše apžvelgsime ką reikia žinoti apie žaidybinimą ir kaip jis gali pagerinti darbuotojų mokymosi kokybę.

 

InfoEra mokymų centas, www.mokymai.infoera.lt

Žaidybinimo bruožai, privalumai bei trūkumai

 

Žaidybinimas – tai žaidimo elementų ir principų naudojimas ne žaidimų kontekste. Kalbant apie švietimą, žaidybinimas apima metodų ir elementų tokių kaip taškų skaičiavimas, kolegų konkurencija, komandinis darbas, taškų lentelės ir pan. naudojimą, siekiant paskatinti įsitraukimą, padėti įsisavinti naują informaciją, patikrinti žinias ir pagerinti mokymosi rezultatus.

 

Žaidybinimo privalumai:

  • Didesnis socialumo lygis komandoje dėl sukuriamo teigiamo konkurencijos jausmo.
  • Aukštesni įsitraukimo, koncentracijos ir produktyvumo lygiai.
  • Asmeniui suteikiama didesnė mokymosi kontrolė, tad didėja atsakomybės ir motyvacijos rodikliai.
  • Mokymasis ir kasdienis darbas paverčiamas smagia ir produktyvia veikla. Žaidimų principai skatina dopamino išsiskyrimą smegenyse, todėl mokymosi procesas tampa daug malonesnis ir smagesnis.
  • Suteikiama laisvė patirti nesėkmę. Yra sukuriama nerizikinga, saugi aplinka, kurioje darbuotojai gali bandyti pritaikyti įgytas žinias ir įgūdžius tiek kartų kiek reikės, kol užduotį atliks sėkmingai.
  • Teikia tiesioginį, iš karto matomą grįžtamąjį ryšį apie rezultatus, mokymosi pažangos ir progreso rodiklius. Dalyviai iš karto mato kaip jiems sekasi, kaip jie gali tobulėti, ko išmoko ir kiek dar liko neperžiūrėtos medžiagos.
  • Geresnis informacijos įsisavinimo ir įsiminimo rodiklis. Tyrimai rodo, kad žaidimai padidina žinių įsisavinimą maždaug 40 procentų.

 

Žaidybinimo trūkumai:

  • Žaidybinimas dažnai siejamas su programomis ir svetainėmis, kurioms reikia naudoti technologijas. Vis dar egzistuoja skaitmeninė atskirtis, o pavertus technologijas tokia svarbia mokymosi dalimi, atsiranda galimybė rizikuoti išstumti arba apriboti kai kuriuos mokymosi proceso dalyvius.
  • Rizika sumažinti dėmesio išlaikymo trukmę. Jaunesnės kartos atstovai pripratę prie momentinio pasitenkinimo, o mokymąsi pavertus žaidimu, jis būtų dar labiau sustiprinamas.

 

Žaidybinimo pavyzdžiai

 

InfoEra mokymų centas, www.mokymai.infoera.lt

 

Progresavimo metodų naudojimas

Skirtingų mokymosi lygių sudarymas ir taškų skyrimas gali paskatinti asmenis sunkiai dirbti. Taškai gali būti skirti, pavyzdžiui, už mokymosi ir darbo rezultatus, didesnį klientų pasitenkinimo lygį ar geresnį lankomumą darbe. Darbuotojai žino, kad yra fiksuojamas jų pastangų lygis, todėl stengiasi daryti pažangą, nori sužinoti, kas toliau, o tai padeda geriau sutelkti dėmesį.

 

InfoEra mokymų centas, www.mokymai.infoera.lt

 

Taškų apdovanojimo programos

Sukauptų taškų apdovanojimo programos yra dar vienas verslo pasaulyje naudojamas žaidimų pavyzdys. Taškai gali būti iškeisti į puikius prizus ar apdovanojimus, pavyzdžiui, pakvietimus į renginius, restorano dovanų korteles ar kino bilietus, suteikiant ženkliukus ar kitus pasiekimų apdovanojimus (geriausias pardavėjas ir pan.). Tai būdas parodyti, kad vertinate darbuotojų sunkų darbą ir įdėtas pastangas.

 

InfoEra mokymų centas, www.mokymai.infoera.lt

 

Iššūkiai

Iššūkis – tai užduotis, kuri reikalauja, kad asmuo ką nors atliktų naudodamas savo laiką ir pastangas, neturinti jokio neigiamo poveikio, jei nepavyksta atlikti užduoties arba ji atliekama neteisingai. Iššūkiai gali apimti mokymosi strategijas, tokias kaip problemų sprendimas, arba smagias užduotis socialumo didinimui kolektyve.

 

InfoEra mokymų centras, www.mokymai.infoera.lt

 

Skirtingų platformų ir programų naudojimas

Įvairių platformų ar programų naudojimas yra puikus būdas išlaikyti įsitraukimą. Tai gali būti planšetinių kompiuterių, išmaniųjų telefonų ir t.t. panaudojimas, kad mokymosi ištekliai būtų interaktyvesni, bet kada ir bet kur pasiekiami.

 

InfoEra mokymų centras, www.mokymai.infoera.lt

 

Lyderių lentelės

Lyderių lentelės padeda motyvuoti darbuotojus siekti geresnių ir aukštesnių rezultatų, nes jie suvokia, kad kiti komandos nariai gali matyti jų pažangą. Taip pat lentelės padeda sukurti konkurenciją komandose, o tai gali pagerinti komandinį darbą ir bendradarbiavimą tarp kolegų, kurie siekia bendro tikslo.

 

InfoEra mokymų centas, www.mokymai.infoera.lt

 

Pažangos sekimo juosta

Pažangos sekimo juostos yra puikus būdas motyvuoti darbuotojus siekti užsibrėžtų tikslų. Juostoje jie mato savo dabartinę poziciją ir lygina ją su bendru ir galutiniu tikslu, todėl yra labiau linkę stengtis.

 

Apibendrinimas

 

Žaidybinimas yra neįtikėtinai veiksminga metodika, nes sukelia tikras, galingas žmogaus emocijas, tokias kaip laimė, intriga, jaudulys ir pasiekimų euforija. Derinant ją su kitomis mokymų strategijomis ir metodikomis, ji gali būti efektyviai pritaikoma siekiant padėti asmenims mokymosi procese ir darbo aplinkoje, motyvuoti darbuotojus siekti geresnių rezultatų.


Kyla klausimų? Susisiekite su mokymų centro vadove Aiste Kirjazovaite, tel. +370 699 05000 arba el. paštu: mokymai@infoera.lt

Susisiekti