Mikromokymasis – metodas pagerinantis mokymosi kokybę
Šiuo metu efektyvaus ir patogaus mokymosi tema tampa vis aktualesnė ne tik tarp užsienio, tačiau ir tarp Lietuvos įmonių. Reaguodamos į šios temos aktualumą, dauguma organizacijų renkasi naujus mokymosi įrankius ir kuria naujas sistemas, kurios padėtų gauti kvalifikacijos kėlimui reikiamų žinių efektyvesniu, darbuotojams patogiu būdu.
Tačiau, prieš pradedant keisti mokymosi sistemas ir įdiegiant naujus metodus, svarbu šiek tiek detaliau paanalizuoti naujus švietimo būdus, kuriuos įmonės galėtų įgyvendinti. Vienas iš tokių būdų – mikromokymasis.
Mikromokymosi bruožai, jo privalumai bei iššūkiai
Visi mikromokymu paremti mokymai turi vieną esminę savybę – trumpumą. Ši forma atsirado dėl būtinybės sukurti greitus ir prieinamus mokymus darbuotojams, kai jiems to labiausiai reikia. Kadangi, remiantis statistika, dauguma darbuotojų mokymams gali skirti tik 24 minutes per savaitę (arba 1 % darbo savaitės laiko), labai svarbu sukurti trumpas, įtraukiančio turinio ir veiksmingas mokymosi galimybes.
Lentelėje pateikiami mikromokymosi privalumai ir trūkumai:
Mikromokymosi privalumai | Mikromokymosi trūkumai |
|
|
Mikromokymosi rūšys
Vaizdo įrašai. Tai – puikus būdas paaiškinti procesus ir sąvokas vos per kelias minutes. Vizualią informaciją žmonės supranta daug greičiau ir lengviau, todėl į vaizdo įrašus galima įtraukti infografiką, animaciją ar kitas vaizdines priemones. Papildomas privalumas yra tas, jog sukurtą įrašą galima peržiūrėti daug kartų, tuomet kai tam jaučiamas poreikis. Svarbu pabrėžti, kad trumpi filmukai ≠ mikrotreniruotėms. Ne kiekvienas trumpas vaizdo įrašas gali būti laikomas mikromokymosi vaizdo įrašu. Mikromokymuose veikia tokia formulė: 1 modulis — 1 mintis — 1 įgūdis. Kitaip tariant, 1 vaizdo įrašas, skirtas 5 minutėms, turėtų atskleisti 1 idėją ir suteikti mokiniui įrankius ugdyti 1 įgūdį.
Tekstinė informacija. Faktai, statistika, tendencijos ir kt.(tekstinė informacija), kaip įprastas klasikinis mikromokymosi būdas, taip pat gali būti perteikta skaitmeniniu būdu. Pavyzdžiui, kasdienės 5 minučių pamokos, siunčiamos el. paštu ryte, gali padėti žmogui pradėti dieną su naujomis žiniomis, kurios prisidės prie jo asmeninio ar profesinio tobulėjimo.
Žaidimai ir viktorinos. Mikromokymasis ir žaidimais pagrįstas mokymasis yra labai efektyvi kombinacija. Vietoje sausos teorijos ir formalių testų, su darbu susijusius iššūkius galima paversti žaidimais ar viktorinomis. Pavyzdžiui, programinės įrangos įmonė IMC AG (Vokietija) sukūrė savo atskirą produktą – IMC BizQuiz. Tai įdomus mokymosi žaidimas viktorinos formatu, kurį vartotojai gali žaisti tiek vieni, tiek konkuruojančiose komandose. Programėlė leidžia vartotojams analizuoti rezultatus siekiant nustatyti darbuotojų žinių spragas.
Naudojant mikromokymosi priemones, darbuotojai gali bet kada mokytis, treniruotis arba pasikartoti informaciją patys, nelaukdami suplanuotų mokymų. Ši metodika gali būti efektyviai pritaikoma tiek naujų konceptų mokymuisi, tiek pasikartojančių klausimų, problemų sprendimų perteikimui.
Turite klausimų? Susisiekite su mokymų centro vadove Aiste Kirjazovaite, tel. +370 699 05000 arba el. paštu: mokymai@infoera.lt
Susisiekti