Kaip paskatinti įsitraukimą nuotolinių mokymų ir susirinkimų metu?

Kursai Mokymai programinės įrangos mokymai Aistė Kirjazovaitė
10 geg 2021

Mokymų centras infoera.ltNuotoliniai, virtualūs mokymai ir susirinkimai plačiai išpopuliarėjo paskutinių metų bėgyje. Ilgiau nei metus aktyviai teikdami nuotolinių mokymų paslaugas pastebėjome, jog vienas iš pagrindinių kylančių iššūkių yra žmonių įsitraukimo ir sąveikavimo trūkumas. Šiame įraše dalijamės patarimais ir įžvalgomis, kaip paskatinti dalyvių įsitraukimą nuotolinių mokymų ir susirinkimų metu.

 

Pasiruošimas trikdžiams

Aplink yra daugybė trikdžių, kurie daro įtaką dėmesio koncentracijai. Nuotolinių mokymų metu dažniausiai dalyviai neįjungia savo vaizdo kamerų ir garso, tad negalime matyti jų kūno kalbos ar dėmesio nukreipimo į mobilųjį telefoną. Kaip sužadinti įsitraukimą tokiais atvejais?

Pirmiausia, pakvieskite ir padrąsinkite dalyvius įsijungti vaizdo kameras arba bent jau užduoti klausimus gyvu pokalbiu. Dažnai tokios situacijos sukelia diskusijas, kurios įtraukia dar daugiau dalyvių bei suaktyvina įsitraukimą.

Antra, apgalvokite visus galimus trikdžius iš anksto ir tik tuomet ruoškite savo mokymų ar susirinkimo turinį bei eigą. Programa yra vienas iš svarbiausių aspektų, kurie gali padėti dalyviams įsitraukti ir sukurti produktyvią aplinką.

 

Lankstus požiūris

Užuot griežtai suplanavę kiekvieną minutę, sudėliokite turinį pakankamai lankstų ir struktūriškai aiškų, išskaidykite dideles temas į mažesnes potemes. Toks požiūris suteiks daugiau lankstumo. Atsižvelgdami į dalyvių aktyvumą ir įsitraukimą galėsite nuspręsti dėl papildomos 5 min. pertraukos, kuri padės sugrįžti bei sukoncentruoti dėmesį į turinį. Taip pat, rekomenduojame po kiekvienos potemės skirti laiko klausimų – atsakymų sesijoms. Taip paskatinsite dalyvių įsitraukimą, išsiaiškinsite neaiškias vietas bei užvesite diskusiją.

 

Lūkesčiai ir taisyklės

Nuotolinių susitikimų pradžioje rekomenduojame aptarti susitikimo lūkesčius – kokias temas paliesite, išmokysite bei koks bus galutinis rezultatas. Taip pat, rekomenduojame nusistatyti aiškias užsiėmimo taisykles, pavyzdžiui, įjungta vaizdo kamera, išjungtas telefono garsas, išjungti papildomi naršyklių langai ir kt.  Siūlome taisyklių nedėstyti kaip fakto, tačiau leisti patiems dalyviams jas pasiūlyti ir nuspręsti. Taip bus jaučiamas didesnis grupės atsakomybės jausmas. Visiems žinant taisykles, ko bus siekiama sesijos metu ir apribojus visus aplinkinius dirgiklius išvengsite trikdžių, kurie greitai išblaško dėmesį bei atima papildomą laiką norint įsitraukti atgal į mokymus.
Sesijos pabaigoje siūlome aptarti kaip visiems sekėsi, ar tikslas buvo pasiektas bei ką būtų galima pagerinti.

 

Sesijų ilgis

Nuspręskite, kiek laiko vyks mokymai ar susirinkimas ir stenkitės šio sprendimo laikytis. Trumpesnės sesijos – kelių valandų (iki pusdienio) trukmės su pertraukomis, neišvargina dalyvių, yra ilgiau išlaikomas susitelkimas bei tikslingiau įsisavinama informacija.

Labai svarbu nepamiršti, jog virtualių susitikimų metu ar dalyvaudami nuotoliniuose mokymuose, daugelis žmonių vis tiek laiko atvertus papildomus programų langus (paštas, naršyklė ir kt.), kurių garsiniai pranešimai apie naujus įvykius atkreipia jų dėmesį. Trumpos sesijos sumažina pagundą atlikinėti daug užduočių vienu metu, nes dalyviai žino, kad greitu metu galės skirti dėmesį tiems kitiems skubiems klausimams.

 

Skirtingos asmenybės

Dažniausiai mokymuose ar susitikimuose pasitaikys keturi pagrindiniai žmonių tipai:

  • Dominuojantys. Juos lengva identifikuoti, nes jie būna pasitikintys savimi, užtikrinti bei kalbūs, pasižymi energingumu, nebijo išsakyti savo nuomonės, siekia būti teisūs.
  • Ekspresyvūs. Pasižymi entuziazmu, noriai dalyvauja diskusijoje, dažnai galvoja garsiai: išsakys keletą skirtingų pasiūlymų, klausimų ir sieks diskusijos būdu rasti tinkamiausią sprendimą.
  • Analitikai. Kaupia ir analizuoja informaciją, gerai viską apgalvoja prieš ką nors sakydami. Vertina papildomai skiriamą laiką užduočių atlikimui ar informacijos apžvelgimui, analizei. Visgi dažnai pasilaiko savo mintis sau.
  • Prielankūs. Vengia skirtingų nuomonių konfrontacijos, dažniausiai linksta prie bendros grupės nuomonės, atmosferos. Jiems sunku reikšti savo nuomonę, tad dažniausiai tik klausosi, neįsitraukia į pokalbį.

Pirmieji dveji asmenybių tipai mėgsta diskusijas ir reikšti savo nuomonę garsiai, tačiau jiems įsikalbėjus galima greitai nukrypti nuo mokymų ar susitikimo esmės. Susitikimo moderatoriaus tikslas leisti šių tipų asmenims suprasti, kad jų nuomonė jau išgirsta ir laikas grįžti prie esmės.
Nuolat paskatinkite visų dalyvių dalyvavimą, esant mažesnei grupei kreipkitės į kiekvieną dalyvį vardu bei paklauskite jų nuomonės, ar viskas aišku.  Labai svarbu parodyti, kad jų įsitraukimas yra vertingas.

 

Įsitraukimo galimybės

Visa tai susiję su grupės dinamika – jei neatsižvelgsime į skirtingų asmenybių poreikius, galime nesuteikti galimybės įsitraukti. Todėl yra naudinga kombinuoti įvairias interaktyvias funkcijas, pavyzdžiui: naudoti apklausas, įgalinti žinučių lauką, naudoti elektroninius lipnius lapukus, išmaniąsias baltas lentas, vaizdo įrašus, greitus testus su atsakymų variantais ir t.t. Kuo daugiau yra bendravimo bei įsitraukimo, tuo daugiau dalyvių jaučiasi patogiai dalintis savo mintimis. Tai padeda ugdyti pasitikėjimą grupe ir sukuria kur kas produktyvesnę mokymosi ir bendravimo aplinką.


Kyla klausimų apie mokymus? Susisiekite su mokymų centro vadove Aiste Kirjazovaite tel. + 370 699 05000 arba el. paštu mokymai@infoera.lt.