Kaip CGS Labs programinė įranga pasitarnavo projektuojant riedėjimo taką Sarajevo tarptautiniame oro uoste

Infrastruktūra Kelių ir transporto inžinerija Kliento istorija Projektavimas Andrius Baranauskas
22 rug 2023

Tikriausiai žinote, kad esame vienos iš transporto ir infrastruktūros programinės įrangos srityse lyderiaujančio gamintojo CGS Labs (Slovėnija) partneriai. CGS Labs kuriamos programinės įrangos spektras yra gana platus – nuo kelių, geležinkelių projektavimo iki saugaus eismo organizavimo ženklinant kelius bei transporto priemonių, lėktuvų manevrų simuliacijos ar parkavimo vietų projektavimo.  Šiame blog’o įraše norime pasidalinti vieno iš CGS Labs kliento sėkmės istorija, kurioje pristatoma, kaip  CGS Labs programinė įranga pasitarnavo kuriant tarptautinio oro uosto riedėjimo tako projektą.

IPSA INSTITUT vienas iš ilgalaikių CGS LABS klientų, naudodami šio gamintojo siūlomus AUTOPATH ir PLATEIA sprendimus įgyvendino svarbų projektą – „Sarajevo tarptautinio oro uosto greitojo išvažiavimo riedėjimo tako suprojektavimą“. Plačiau apie šį projektą pasakoja IPSA kelių ir eismo projektų skyriaus vadovas Mr. Predrag Sarkinović Sc.Eng.

CGS Labs programinę įrangą pradėjome naudoti dar 2014 m., kai įsigijome CGS Labs programinių įrangų paketą, kurį sudarė šios programinės įrangos: PLATEIA, skirta kelių projektavimui, FERROVIA, skirta geležinkelių projektavimui, ir AQUATERRA, skirta kanalų ir upių inžinerinių darbų projektavimui.

Prieš tai susidūrėme su daugybe iššūkių koordinuodami skirtingus projektų etapus bei prie projekto dirbančius skirtingus inžinierius, pavyzdžiui, statybos inžinierius, konstruktorius ir hidrotechnikus. Naudodami kitas programas visada gaudavome patikimus rezultatus, tačiau tai užimdavo daug laiko. Būtent dėl šios priežasties išbandėme, o vėliau ir pasirinkome CGS Labs programinę įrangą, kurios suteikė greičio ir efektyvumo mūsų darbe. Vienas svarbiausių CGS Labs programų privalumų tas, jog įmonės standartai jau buvo įtraukti į jas, taip pat jas nesudėtinga išmokti ir naudoti, lyginant su kitais produktais. – nurodo Mr. Predrag Sarkinović Sc. Eng

 

Projektas – Sarajevo tarptautinio oro uosto greitojo išvažiavimo riedėjimo takas

 

Vienas sėkmingiausių IPSA INSTITUT projektų, įgyvendintų naudojant CGS Labs programinę įrangą – Sarajevo tarptautinio oro uosto greitojo išvažiavimo riedėjimo takas. Šio projekto metu reikėjo suprojektuoti 300 m ilgio riedėjimo taką, kuriuo dideli lėktuvai galėtų greitai ir saugiai išvažiuoti iš kilimo ir tūpimo tako. Naudojant AUTOPATH patikrinome riedėjimo tako geometrijos ir išdėstymo galimybes, atsižvelgdami į lėktuvų dydį ir greitį. Be to, naudodamiesi PLATEIA, pakoregavome riedėjimo takų aukščius ir padėtis pagal esamą projektą ir taisykles.

Greitojo išvažiavimo riedėjimo takas jungia kilimo / tūpimo taką su stovėjimo aikštele ir leidžia orlaiviui greitai persikelti iš kilimo / tūpimo tako į stovėjimo aikštelę. Stovėjimo aikštelė su kilimo / tūpimo taku sudaro aštrų kampą, tačiau taip pat ir atitinka tam tikras taisykles, tokias kaip, minimalaus 550 m. atstumo tarp kilimo / tūpimo tako ir greitojo išvažiavimo riedėjimo tako. Tako plotis nustatomas pagal oro uosto kodinį pavadinimą, kuris šiuo atveju yra C (pav. žemiau)

 

 

Remiantis šiuo kodu, nustatomas riedėjimo tako plotis ir kelkraščio petys, taip pat posūkio spinduliai. Orlaivis gali artėti prie riedėjimo tako maždaug 96 km/h greičiu. Planuojamam kilimo / tūpimo takui ir planuojamai stovėjimo aikštelei susieti panaudota PLATEIA programinė įranga, o pravažumo patikrinimui su oficialiu orlaiviu panaudota AUTOPATH. Be to, siekiant patikinti platų matomumo lauką buvo patikrintas ir kabinos matomumo atstumas. Tam pasirinkome pavyzdinį orlaivį iš orlaivių duomenų bazės (AUTOPATH) pasirinkome „Boeing 767”.

Programinės įrangos pagalba galėjome pakoreguoti riedėjimo tako geometriją ten, kur ji neatitiko taisyklių, nes šie sprendimai rodė tikslų priekinio rato ir dviejų galinių ratų judėjimą.– pasakoja Mr. Predrag Sarkinović Sc.Eng.

 

Šaltinis: How CGS Labs software helped us design a rapid exit taxiway for Sarajevo International Airport

CGS Labs įrangos pritaikymas Lietuvoje

 

Viena iš Lietuvos įmonių taikančių CGS LABS įrangas praktikoje – SĮ Vilniaus planas.

Vilniaus planas yra Vilniaus miesto savivaldybės įmonė, kuri Vilniaus miesto savivaldybei teikia architektūrinio ir infrastruktūros projektavimo, planavimo, GIS, duomenų analizės ir modeliavimo paslaugas. Vilniaus plano tikslas – teikti Vilniaus miesto savivaldybei projektus ir paslaugas, kurios būtų naudingos miesto gyventojams, gerintų gyvenimo kokybę bei didintų jo patrauklumą miesto svečiams.

Vilniaus planas CGS Labs programines įrangas pritaikė infrastruktūros projekte, kurį sudaro gatvių ir dviračių takų rekonstrukcija, kad susisiekimas su Vilniaus miesto centru būtų sklandesnis.

Plačiau apie šį projektą ir įrangos pritaikymą galite skaityti senesnuose mūsų bloguose: Kliento istorija – SĮ Vilniaus plano patirtis dirbant su CGS Labs PĮ


Turite klausimų? Susisiekite su programinės įrangos specialistu Andriumi Baranausku, el. paštu: andrius.b@infoera.lt arba tel.: +370 640 50 880

Susisiekti

Susiję produktai

Daugiau produktų