Kaip optimizuoti vizualizacijos kūrimo procesą su V-Ray sprendimu?

Architektūra Interjero dizainas Įrankiai ir funkcijos Multimedija Vizualizacijos Diana Žmėjauskaitė
27 rug 2022

Daugelis specialistų, vis dar laukia tos magiškos komandos, kurią paspaudus, per kelias minutes būtų sukurta ideali projekto vizualizacija. Galbūt ateityje tokia funkcija ir atsiras, tačiau dabar susiduriama su problema, kai darbas, kurį planavote atlikti greitai ir paprastai, užtrunka ilgiau nei tikėtasi.

Siekiant padėti optimizuoti kuriamos vizualizacijos procesą, šiame blog‘o įrašę apžvelgsime į ką atkreipti dėmesį ir kokiomis taisyklėmis reikėtų vadovautis, norint kurti kokybiškas vizualizacijas greičiau.

Kuriant projektą su 3D programine įranga, itin svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip yra suprojektuojama 3D scena. Kiekviena kuriama scena turi būti iš anksto suplanuota, siekiant kuo efektyviau išnaudoti programinės įrangos teikiamas galimybes ir savo turimus išteklius.

Pagrindiniai dalykai į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį kuriant 3D projektų vizualizacijas: modelis, apšvietimas, medžiagų parametrai ir galutinis vizualizacijos atvaizdavimo rezultatas.

 

Modelis

 

Modeliai yra sudaryti iš daugiakampių ir kuo daugiau daugiakampių yra scenoje, tuo labiau apkrauta ji tampa, o tai smarkiai paveikia vizualizacijos proceso laiką. Žinoma, visus vilioja idėja kiekviename modelyje matyti visas smulkias detales, kaip pavyzdžiui, veržles ir varžtus, tačiau labai svarbu, prieš kuriant modelį, išsikelti klausimą ar tai iš tikrųjų svarbu ir būtina?

Prieš apstatant sceną modeliais, reikėtų įvertinti, kurie modeliai yra svarbiausi, o kurie yra reikalingi tik sudarant bendrą vaizdą. Tie modeliai, į kuriuos dedamas pagrindinis akcentas turėtų būti detalesni, visi likę modeliai turi turėti minimaliai detalių. Toks modelių suskirstymas stipriai sumažina detalių skaičių scenoje, o tai sumažina ir vizualizavimo proceso laiką.

Jei kuriamoje vizualizacijoje visi modeliai svarbūs ir negalite jų suskirstyti į detalius ir mažiau detalius, tuomet siūlome naudoti VRayProxy funkciją. Ši funkcija sukuria specialias modelių geometrijas, kurios matomos tik vizualizavimo proceso metu, tačiau jos neapkrauna kuriamos scenos, o tai reiškia, jog bus naudojami mažesni kompiuterio resursai.

 

 

Taip pat, labai svarbus aspektas – naudojamo modelio kokybė. Prastos kokybės geometriniai objektai „renderinami“ ilgiau, nei aukštos kokybės modeliai. Jei naudojate jau paruoštus modelius, visuomet įsitikinkite, jog juos parsisiunčiate tik iš patikimų šaltinių, tokių kaip Chaos Cosmos ir kt. Chaos Cosmos bibliotekoje galite rasti aukštos kokybės 3D objektų, medžiagų ir HDRI, kurie užtikrins, kad greičiau gautumėte aukštos kokybės scenos atvaizdavimą.

 

Medžiagų parametrai

 

Jei naudojate Cosmos biblioteką, greičiausiai naudojate ir komercinės paskirties medžiagas. Cosmos siūlomos medžiagos paspartina darbą, kadangi dažnu atveju, patiems sukurti tokios aukštos kokybės medžiagas nuo nulio, sudėtinga bei imlu laikui.

Aukštos kokybės medžiagų naudojimas sukuria pridėtinę vertę vizualizacijai, tačiau problema su kuria susiduriama – tokios medžiagos gali būti per sudėtingos ir pernelyg detalios, o tai prailgina atvaizdavimo laiką. Su medžiagomis, kaip ir su modeliais, labai svarbu įvertini, ar toks detalumas tikrai reikalingas. Jei atsakymas neigiamas, tuomet reikėtų patikrinti medžiagų nustatymus ir ieškoti nereikalingų efektų: blizgių atspindžių, lūžių ir kt., kurie galbūt ne visuomet bus matomi kuriamoje vizualizacijoje.

 

 

Apšvietimas

 

Scenos apšvietimas – vienas svarbiausių aspektų, nuo kurio priklauso kuriamos vizualizacijos fotorealistiškumas, o V-Ray puikus sprendimas šiam darbui atlikti. Neseniai V-Ray įdiegė naują funkciją LightMix, kuri leidžia atlikti apšvietimo pakeitimus net ir po „renderinimo“ proceso. VFB LightMix funkcija leidžia keisti apšvietimo šaltinių temperatūrą, stiprumą ir ryškumą. Be to, jei nežinote kodėl scenos apšvietimas atrodo kitaip nei tikėjotės, naudojant minėtą funkciją, galite patikrinti, kuris apšvietimo šaltinis sukuria nepageidaujamą efektą.

 

 

Vizualizacijos atvaizdavimas

 

Paskutinis aspektas į kurį norėtume atkreipti dėmesį – tai vizualizacijų atvaizdavimo nustatymai. V-Ray gali pasiekti puikių rezultatų per labai trumpą laiką naudodamas tik numatytuosius nustatymus, tačiau jis taip pat turi ir papildomų nustatymų, kurie gali padėti sugeneruoti aukštesnės kokybės vizualizacijas nepareikalaudami itin daug laiko.

 

 

Vienas iš nustatymų, kuris gali pagerinti vizualizacijos kokybę – V-Ray Denoiser, kuris gali sumažinti vaizdų triukšmą. Naudodamas išmaniuosius algoritmus, V-Ray Denoiser užfiksuoja kuriamo vaizdo triukšmą, o tai padaręs jį išlygina. Vėlgi, balansas yra raktinis žodis – kuo triukšmingesnis originalus vaizdas, tuo prastesnis bus šio nustatymo rezultatas.


Turite klausimų? Susisiekite su  architekta – programinės įrangos specialiste Diana Žmėjauskaite, el.paštas: diana@infoera.lt arba tel.: +370 690 28190

Susisiekti