„SketchUp Pro“ galimybės ir landšafto dizainas

SketchUp Pro V-Ray for SketchUp Paulina Lisevičiūtė
16 rug 2018

„SketchUp Pro“ programinė įranga yra intuityvus 3D modeliavimo įrankis, sukurtas plačiai vartotojų auditorijai. Nors iš pirmo žvilgsnio programinė įranga atrodo labai nesudėtinga, tačiau ne kiekvienas susipažįsta su 3D modeliavimo optimizavimu ir naudingais įrankiais bei papildiniais. „SketchUp Pro“ programinės įrangos galimybes galima būtų skaidyti į du blokus: baziniai įrankiai ir specializuoti įrankiai.

Taigi, kas yra aktualu landšafto dizaineriams naudojant „SketchUp Pro“? Susipažinkime su galimybėmis, kurios pravers landšafto dizaineriams ir kitiems specialistams, formuojantiems lauko aplinką.

1. Galimybė importuoti CAD topografinį brėžinį ir paversti jį 3D reljefu

Dažniausiai topografinius planus gauname CAD formatu. Tai nesukelia jokių problemų, nes į „SketchUp“ projektą galime įsikelti DWG formato brėžinį reikiamu masteliu. Jei nekoreguojate esamo topografinio brėžinio – nebūtina turėti „AutoCAD“ programinės įrangos, nes importavimas vyksta iš „SketchUp Pro“ projekto vidaus. Įsikėlus DWG brėžinį bei norint jį iš linijinio objekto paversti 3D modeliu, tai padaryti galite pažymėję visą linijinį objektą ir pasirinkę įrankį „Create from contours“ iš skilties „Sandbox“. Taip jūs išgausite reljefą, o naudodami sluoksnius galėsite paslėpti linijas bei piketus.

2. Reljefo paviršiaus formavimas

Pasitelkiant „Sandbox“ įrankius, galime formuoti organiškus paviršius ir patys. Naudojant „From Scratch“ galime sukurti suskaidytą plokštumą mūsų pasirinktu žingsniu, pavyzdžiui, metro ilgio, centimetro ilgio ir pan. Pasirinkę žingsnį, taip pat galime nurodyti ilgio ir pločio parametrus, o naudojant įrankį „Smoove“, judindami pelytę ir žymėdami taškus, galime keisti plokštumos išlenkimą.

3. Objektų pritaikymas prie lenktų paviršių

Dažnai kyla klausimas kaip užkelti objektą ant organiškos formos objekto ir išgauti tobulą sąlyčio plokštumą. Šį tikslą pasiekti gali „Sanbox“ įrankis „Drape“, kuris ant reljefo paviršiaus uždeda objekto spaudą. „Drape“ yra neatsiejamas įrankis trasų bei želdyno vietų atžymėjimui ant reljefo paviršiaus. Toliau naudojant „Stamp“ įrankį, galėsite iškelti arba įgilinti pamatą. „Stamp“ ne tik atžymį teritoriją, bet ir formuoja pagrindo „padą“.

4. 3D Tree Maker

„SketchUp“ papildinių bibliotekoje galite rasti nemokamą priedą „3D Tree Maker“. Šis papildinys pasižymi želdynų biblioteka, kuriuose galėsite rasti medžių, žolės ir krūmų 3D modelius. Priedą galite atsisiųsti galite iš čia.

5. Geo-location

Projektai yra neatsiejami nuo vietovės. „SketchUp Pro“ turi prieigą prie pasaulio žemėlapių, tad vartotojams yra suteikiama galimybė žemėlapyje išsirinkti ir apibrėžti teritoriją, kuri yra aktuali. Žemėlapis automatiškai įkeliamas į projektą 1:1 masteliu. Programoje taip pat galite pasirinkti, jog būtų rodomas tiek reljefiškumas ir esami nuolydžiai, tiek plokščias žemėlapis.

6. Artisan

Jau susipažinome su „Sandbox“, kuris yra skirtas organiškų formų 3D modeliavimui. Naudodami įrankį „From scratch“ galime suformuoti reljefą. Šio įrankio pagalba išgauname tinklelį, kuris turi tokį žingsnį tarp linijų, kokį nurodome. Naudojant papildinį „Artisan“ galite plokščius paviršius paversti sudėtingais ir organiškais. Pažymėdami ir pasirinkdami papildinio įrankį „Subdivide selection“ galite esamą, pažymėtą plokštumą, suskaidyti į menamas dalis, kurių taškai yra koreguojami naudojant pelytę bei klaviatūroje esančias rodykles pasirenkant kryptį (ar keliame tašką į viršų, ar nuleidžiame žemyn). Veiksmą kartoti galima tiek kartų, kiek reikia – nuo stambaus iki smulkaus suskaidymo. Papildinys suteikia galimybę ir judinti taškus – pasukti, pjaustyti objektą, sujungti ir t.t.

Priedą galite atsisiųsti iš čia.

7. V-Ray for SketchUp

Artėjant prie projekto koncepcinės dalies, dažnai 3D modeliavimo nebeužtenka įtikinti klientui. Būtent dėl šios priežasties „SketchUp Pro“ yra sunkiai įsivaizduojamas be papildinio „V-Ray for SketchUp“. Naudodami gamintojo bazinius parametrus ir paspaudę „Render“ galite matyti projekto „nuotrauką“ realiu laiku su šešėliais. Šiandien vizualizuoti 3D žolę yra žymiai paprasčiau nei prieš keletą metų – yra galimybė jai pritaikyti parametrus: aukštį, gravitacijos stiprumą, vieneto storį, kryptį ir t.t.

Priedą galite atsisiųsti čia.

8. Skatter

Naudojant vizualizavimo įrankį „V-Ray for SketchUp“ rekomenduojama išbandyti ir priedą „Skatter“. Šis priedas suteikia galimybę greitai, per keletą minučių, sugeneruoti didelius želdynų kiekius, juos pakoreguoti naudojant nustatymus: tankumą, kryptis, krypties įvairumą, mastelį, želdynų dydį. Didelis privalumas yra tai, kad želdynus galima paversti menamais objektais 3D modelyje („Proxies“). Šių objektų kiekis nenaudoja kompiuteri resursų modeliuojant, tačiau vizualizacijoje jie yra matomi.

Priedą galite atsisiųsti iš čia.

Jei turite klausimų – teiraukitės, mes patarsime. Jei norėtumėte išmokti dirbti su „SketchUp Pro“ programine įranga – kviečiame apsilankyti mūsų mokymų centre.


Norite sužinoti daugiau? Kviečiame susisiekti su Paulina Lisevičiūtė, architektė – programinės įrangos SketchUp specialistė, el.p. paulina@geonovus.lt, tel. +370 640 63 533.

GAUTI PASIŪLYMĄ